![]() |
|
|
#21 | |
|
Har inte så bråttom.. :)
Reg.datum: okt 2002
|
Citat:
edit : har en excelfil ja inte kan ladda upp/attacha får tekniskt fel.. ge en epost så kommer en kopia på mailen..
|
|
|
|
#22 |
|
Smileyabuser
Reg.datum: aug 2004
|
fordie@gmail.com thx
har ju en komplett 318i med motronic som jag har tagit motorn från, alltså den med jetronic, sen står ju 323bilen utanför här så vad är det för delar som skulle kosta pengar tänkte du? /Fordie
Mind your own fucking business, mkaaay? Senast redigerad av Fordie den 2009-05-14 klockan 19:30. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
you got mail..
det som kostar pengar är: övre kamremskåpa m20 fördelare på kammen till m20 rotor fördelarlock tändkabelsats elhärva till motronic m20 databox till m20b20 motronic (eftersom 323i inte finns me motronic och 320 och 323 är snarlika duger en 320 databox) lambdasond avgassystem med uttag för lambdasonden. tror spridarna skiljer men är osäker det är säkert en massa mer saker ja missat men där har du ett hum om vad du behöver byta för motronic konvertera.. annars fick du en liten excelfil om hur man monterar en motronic motor i en jetronic bil.. och viseversa..
|
|
|
#24 |
|
Smileyabuser
|
tackar tackar. har du fler så skicka gärna
från bilsidan dvs motronic är vi nästan helt färdiga med vad som är vad (allt utom vad som ska till boxen). så allt som har med jetronic att göra mottages STORT./Fordie
|
|
|
#25 |
|
|
mitt tips är att riva ur boxen och kolla elhärvan i 323an och flytta över det som behövs där..
det går utan tvekan fortare än att bråka med motronic... jag själv ska byta jetronic mot motronic i min pulka, men det blir en enklare operation då man bara följer den där excelfilen så är man hemma, åt andra hållet måste man tänka lite själv..
|
|
|
#26 |
|
Smileyabuser
|
försent nu.. ur 323an och hela kabelhärva + box osv.. och det vi håller på med nu är att koppla ihop kontaktstycket. kommit halvvägs typ men det är nu det börjar bli svårt. motorn kommer ju fortfarande vara jettronic, bara att det har suttit motronic i den och därför får vi problem med kontaktstycket uppe vid bromsservoklockantjosan.
/Fordie
Mind your own fucking business, mkaaay? Senast redigerad av Fordie den 2009-05-14 klockan 20:06. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
okey då är de tyvärr inget mer ja kan hjälpa till me just nu inte lätt när man inte är fysiskt vid bilen..
|
|
|
#28 |
|
Smileyabuser
|
hehe nä sant. men vi är på väg, nu öppnar spridarna och nyss startade den på bensinen som låg i. hehe. nu blir det en kopp kaffe.
![]() /Fordie
|
|
|
#29 |
|
Registered User
Reg.datum: feb 2008
|
tja visst kan jag lämna ett skambud på typ trehundra spänn så börjar vi väl där och går neråt *ler*
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Smileyabuser
|
Blev nyss väckt av ett, "känner du igen ljudet?" - "nenenen vroom"
|
|
|
#31 |
|
Smileyabuser
|
Har trasig display på min mobil så får ursäkta vinklarna på bilderna.
Skuren lillmotor hejdå. ![]() Och så i med nya krafter ![]() ![]() Ville använda 323ans stödlager för att slippa sära på grejerna.. Det gav såklart problem. Slipade ner fästet lite... ![]() ... och "lite" i tunneln... ![]() Fick dock fortfarande inte dit det så jag lessnade och kapade av fästet och gjorde eget hål. ![]() Inget slår fulmek, eller hur? ![]() Skruv>mutter>2*bricka>fäste>2*bricka. Och ja, fästet hamna snett, dock inte så snett som på bild. Men med tre rörliga leder i drivlinan är jag säker på att det kommer funka, hoppas bara det inte biter sönder hardyskivan allt för mycket... ![]() Mera fulmek, ståltråd och dra vajern lite hit och dit så gick det bra... Gasen är dock enormt trög vilket är ju tråkigt, blir till att korta av vajern lite tror jag. ![]() Hm, hur ska det här gå ihop? Röd är plus, svart är minus... Men resten då ![]() Bäst vi tar fram en gammal vän, han får lösa problemen... ![]() ERROR, *PTSCH*, *KRASCH*.... ![]() VA?! VAD har du gjort med min bil, DATORJÄVEL?! ![]() /Fordie
|
|
|
#32 |
|
Smileyabuser
|
Fyfaaan vad rolig bil med denna utväxling, hahah! Tror nästan jag behåller den såhär :P
Ligger och puttrar på 4an och drar i 3an och den skickar upp på fullt ställ som ingenting. Galet. Måste dock på med bredare bakdäck eller nåt, snäva kurvor så släpper den fast jag inte vill. Blir nya bromsklossar på måndag också, vågar knappt gasa för det går inte att bromsa. Men undrar fortfarande om det går att borra hål i bromsskivorna lite random för bättre ventilation? /Fordie
|
|
|
#33 |
|
Smileyabuser
|
Hade precis varit på blackrace, nöjd som fan med bilen kommer jag hem och ska åka utanför krogen och visa upp den. Två polare+deras sällskap ska ha skjuts hem, visst, åkerr hem till ena polaren och släpper av polare1+tjejerna. polare2 vill se hur bilen går, så vi drar ut efter rakan och gasar fullt, vänder och tillbakavägen kör jag vanlig fart (dvs 60~70) och berättar vad jag gjort med den etc, visar nånting vid växelspaken så jag tittar ner och när jag tittar upp igen står en polare mitt på vägen, väjer vänster, samma håll som polaren1 väljer att hoppa. svart. alla tjejer skriker, blod överallt, bilen kraschad, polaren ligger medvetslös på marken och alla skriker att han är död. akuten hela natten.
imorgon får jag veta om han lever eller ej. men dom fick iaf liv i honom på marken. film? nej, på riktigt. hur håller man intresset vid liv efter det här?
Mind your own fucking business, mkaaay? Senast redigerad av Fordie den 2009-05-16 klockan 04:53. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Registered User
Reg.datum: feb 2008
|
ojdå, hoppas att det gick bra för alla inblandade, mvh hans
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
missanpassad....
Reg.datum: feb 2003
|
fan vad illa.
hoppas han klarar sig bra.
|
|
|
#36 |
|
|
hoppas polaren klarar sig
|
|
|
#37 |
|
Ja......eller?
Reg.datum: apr 2006
|
Fy fan va hemskt. Hoppas han klarar sig
|
|
|
#38 |
|
missanpassad....
Reg.datum: feb 2003
|
hur har det gått för han`?
|
|
|
#39 | |
|
Smileyabuser
|
Citat:
/Fordie
|
|
|
|
#40 |
|
Smileyabuser
|
Varför ligger denna tråd på 5 senaste trådarna på framsidan? Nåt som inte funkar på framsidan eller?
![]() Här är bmwn iaf, går i avesta numera.. http://www.youtube.com/watch?v=wXXjhL9b03g Träffade på killen i avesta för några månader sen. Dom hade besiktat med 6an och bara fått nån tvåa på något lyse, hehe. Killen som dök framför bilen är 100% återställd. /Fordie
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|